Detallem a continuació els passos a seguir per fer una esmena/aclariment o demanar documentació acreditativa a les eines e-Licita (Sobre Digital o Presentació Telemàtica) des de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública:

  • Per accedir a e-Licita clicar el botó destacat a la imatge.

boto e-licita des de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública

 

  • Un cop a dins de l’eina entrar a la Gestió de licitadors i des d’aquesta, a la pestanya ‘Requeriments’.

Entrar a la pestanya requeriments i obrir requeriment

  • Seleccionarem a l’empresa o empreses a les quals volem enviar un requeriment o esmena de documentació, d’entre les que han presentat documentació. També seleccionarem el tipus de requeriment i la data i hora fi de termini de presentació de la documentació.

Important: cal tenir en compte que el requeriment del tipus Esmena de signatura, validarà que l’empresa torni a annexar el document resum de l’oferta que generen les eines e-Licita. Si l’objectiu del requeriment no és que s’esmeni la signatura d’aquest document, cal escollir un altre tipus.

Escollir la empresa on es vulgui fer el requeriment

Seleccionar tipus de requeriment

  • A continuació afegirem el document del requeriment. Podem marcar l’opció per permetre al licitador pujar documentació addicional (marcant opció ‘Permetre afegir altra documentació’).

Espai per afegir documents i permetre afegir documentació addicional

  • S’haurà de clicar a ‘Afegir documents’ i definir el títol del document. Per defecte el document serà marcat com a ‘Obligatori’. Opcionalment, si es vol permetre que el licitador informi contingut confidencial, es marcarà l’opció corresponent. És possible definir una plantilla pel document requerit annexant aquesta des de l’opció “Trieu una plantilla”.
  • El document a notificar haurà de complir els següents requisits:
    • Format PDF o ZIP
    • Pes màxim: 5 MB

Definir títol del document afegit i si és obligatori o no

  • També cal seleccionar els camps relacionats amb la notificació que generarà el requeriment a través de la integració amb el servei eNOTUM:
    Dies expiració: marca els termini per accedir a la notificació, per defecte s’emplena
    amb 10 dies, però es pot modificar.
    Dies recordatoris: en aquest termini s’enviarà un correu recordatori si el destinatari
    encara no ha accedit a la notificació, per defecte es marquen 2 i 8 dies, però es pot
    configurar. Amb la creu s’eliminen les dies introduïts i per afegir-ne nous s’escriu el
    número i es prem “intro”. El màxim de dies de recordatoris és un 40% dels dies
    d’expiració de la notificació.
    Tipus d’accés per defecte: En funció de les credencials d’accés el sistema permet
    l’accés o no a una notificació. Hi ha dues opcions:
    Paraula de pas: que permet l’accés a les notificacions informades amb el NIF +
    (correu/mòbil) en la generació de la notificació i
    Certificat: que permet l’accés a totes les notificacions. Cal tenir en compte que
    el certificat per accedir a les notificacions d’una empresa ha de vincular la
    persona amb aquella empresa.

alt

 

  • L'opció d'enviament de notificació electrònica estarà marcada per defecte: 

  • Addicionalment es pot seleccionar enviar correu electrònic per un correu generat de
    forma automàtica per l’eina amb l’enllaç a l’espai virtual per adjuntar la documentació
    requerida.

  • Com a camp opcional es pot indicar un telèfon de contacte i afegir una adreça de
    correu a efectes de notificació per tots els contactes de la mateixa empresa.
    En la llista d’empreses d’un requeriment apareixeran les dades de les empreses i els
    correus electrònics dels contactes que l’empresa hagi informat en el formulari
    d’inscripció al moment de presentar l’oferta.

llistat de contactes

A l’apartat de contactes, es podrà visualitzar el correu electrònic dels contactes
informats al formulari d’inscripció. Si es clica al símbol “+” es pot veure el telèfon de
cada un dels contactes i es pot indicar si es vol o no afegir avís al telèfon de la
notificació:

  • Un cop tinguem tots els camps emplenats clicarem a ‘Desar’ i posteriorment a ‘Enviar petició’.
  • L’empresa o empreses requerides rebran la notificació (i opcionalment un correu electrònic) amb l'enllaç d'accés per poder respondre el requeriment en el termini definit.
  • Un cop enviem el requeriment, aquest apareixerà al llistat des del qual es podrà fer seguiment de l'estat del requeriment i de la notificació enviada:

llistat per fer seguiment de l'estat del requeriment

 

Els diferents estats en els quals pot estar el requeriment són:

    • Sol·licitat/da: S’ha enviat al licitador, però encara no ha respost al requeriment.
    • Rebut: Si el licitador ja ha enviat la documentació requerida.
    • Fora de termini: Si la data i hora de termini de presentació ja ha passat i el licitador no ha enviat la documentació requerida.

Per a aquell requeriments pels quals estiguin en estat ‘Fora de termini’ des del botó Requeriments icona   de la columna ‘Accions’ es permetrà modificar la data i termini de presentació d’un requeriment. Es definirà la nova data i hora de termini de presentació així com el motiu pel qual es modifica el termini.

 

editar termini

 

  • Un cop es rebi la documentació requerida per part del licitador aquesta serà accessible des de la mateixa pestanya ‘Requeriments’, clicant a sobre de la línia de l’empresa que ha enviat el requeriment. Es podrà descarregar el justificant de presentació i la documentació.

Podeu veure detalls sobre le procés de notificació al Manual d'enviament de notificacions electròniques des de l'eLicita.