Detallem a continuació els passos a seguir per fer una esmena/aclariment o demanar documentació acreditativa a les eines e-Licita (Sobre Digital o Presentació Telemàtica) des de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública:
- Per accedir a e-Licita clicar el botó destacat a la imatge.
- Un cop a dins de l’eina entrar a la Gestió de licitadors i des d’aquesta, a la pestanya ‘Requeriments’.
- Seleccionarem a l’empresa o empreses a les quals volem enviar un requeriment o esmena de documentació, d’entre les que han presentat documentació. També seleccionarem el tipus de requeriment i la data i hora fi de termini de presentació de la documentació.
Important: cal tenir en compte que el requeriment del tipus Esmena de signatura, validarà que l’empresa torni a annexar el document resum de l’oferta que generen les eines e-Licita. Si l’objectiu del requeriment no és que s’esmeni la signatura d’aquest document, cal escollir un altre tipus.
- A continuació afegirem el document del requeriment. Podem marcar l’opció per permetre al licitador pujar documentació addicional (marcant opció ‘Permetre afegir altra documentació’).
- S’haurà de clicar a ‘Afegir documents’ i definir el títol del document. Per defecte el document serà marcat com a ‘Obligatori’. Opcionalment, si es vol permetre que el licitador informi contingut confidencial, es marcarà l’opció corresponent. És possible definir una plantilla pel document requerit annexant aquesta des de l’opció “Trieu una plantilla”.
- El document a notificar haurà de complir els següents requisits:
- Format PDF o ZIP
- Pes màxim: 5 MB
- També cal seleccionar els camps relacionats amb la notificació que generarà el requeriment a través de la integració amb el servei eNOTUM:
Dies expiració: marca els termini per accedir a la notificació, per defecte s’emplena
amb 10 dies, però es pot modificar.
Dies recordatoris: en aquest termini s’enviarà un correu recordatori si el destinatari
encara no ha accedit a la notificació, per defecte es marquen 2 i 8 dies, però es pot
configurar. Amb la creu s’eliminen les dies introduïts i per afegir-ne nous s’escriu el
número i es prem “intro”. El màxim de dies de recordatoris és un 40% dels dies
d’expiració de la notificació.
Tipus d’accés per defecte: En funció de les credencials d’accés el sistema permet
l’accés o no a una notificació. Hi ha dues opcions:
Paraula de pas: que permet l’accés a les notificacions informades amb el NIF +
(correu/mòbil) en la generació de la notificació i
Certificat: que permet l’accés a totes les notificacions. Cal tenir en compte que
el certificat per accedir a les notificacions d’una empresa ha de vincular la
persona amb aquella empresa.
- L'opció d'enviament de notificació electrònica estarà marcada per defecte:
- Addicionalment es pot seleccionar enviar correu electrònic per un correu generat de
forma automàtica per l’eina amb l’enllaç a l’espai virtual per adjuntar la documentació
requerida.
- Com a camp opcional es pot indicar un telèfon de contacte i afegir una adreça de
correu a efectes de notificació per tots els contactes de la mateixa empresa.
En la llista d’empreses d’un requeriment apareixeran les dades de les empreses i els
correus electrònics dels contactes que l’empresa hagi informat en el formulari
d’inscripció al moment de presentar l’oferta.
A l’apartat de contactes, es podrà visualitzar el correu electrònic dels contactes
informats al formulari d’inscripció. Si es clica al símbol “+” es pot veure el telèfon de
cada un dels contactes i es pot indicar si es vol o no afegir avís al telèfon de la
notificació:
- Un cop tinguem tots els camps emplenats clicarem a ‘Desar’ i posteriorment a ‘Enviar petició’.
- L’empresa o empreses requerides rebran la notificació (i opcionalment un correu electrònic) amb l'enllaç d'accés per poder respondre el requeriment en el termini definit.
- Un cop enviem el requeriment, aquest apareixerà al llistat des del qual es podrà fer seguiment de l'estat del requeriment i de la notificació enviada:
Els diferents estats en els quals pot estar el requeriment són:
-
- Sol·licitat/da: S’ha enviat al licitador, però encara no ha respost al requeriment.
- Rebut: Si el licitador ja ha enviat la documentació requerida.
- Fora de termini: Si la data i hora de termini de presentació ja ha passat i el licitador no ha enviat la documentació requerida.
Per a aquell requeriments pels quals estiguin en estat ‘Fora de termini’ des del botó de la columna ‘Accions’ es permetrà modificar la data i termini de presentació d’un requeriment. Es definirà la nova data i hora de termini de presentació així com el motiu pel qual es modifica el termini.
- Un cop es rebi la documentació requerida per part del licitador aquesta serà accessible des de la mateixa pestanya ‘Requeriments’, clicant a sobre de la línia de l’empresa que ha enviat el requeriment. Es podrà descarregar el justificant de presentació i la documentació.
Podeu veure detalls sobre le procés de notificació al Manual d'enviament de notificacions electròniques des de l'eLicita.